Monday, August 10, 2015

ساخت اولین صفحه ی وب _ قسمت دوم




نمودار برچسب (تگ)

ممکن است متوجه شده باشید که برچسب‌های HTML به صورت جفتی می‌آیند؛ HTML هم یک تگ شروع (باز) دارد (<نام تگ>) و هم یک تگ پایان (بسته) (<نام تگ/>). تنها تفاوت میان تگ باز و بسته است این است که تگ بسته دارای یک علامت ممیز اضافه است.ساخت اولین صفحه ی وب _ قسمت دوم


مثالی برای برخی از تگ های HTML که می‌تواند موضوع را روشن نماید:

<b>متن را پر‌رنگ می‌کندb>
<i>متن را کج نویس می‌کندi>
<h1>به مرورگر می‌فهماند که این متن بسیار مهم است - معمولاً مرورگر این تکه متن را بسیار بزرگ می‌کند h1>
<table>یک جدول اچ تی ام ال می‌سازد – چزی مثل یک صفحه گسترده table>

امیدوارم بتوانید از فهرست بالا متوجه الگو بشوید.

برچسب‌های HTML فقط برای قرار دادن و قالب بندی متن نیست، از تگ‌های HTML برای چیزهای دیگر مانند انیمیشن، ویدئو، فلش، صوت و حتی برنامه های چند رسانه ای در طراحی وب سایت استفاده می‌شود.


مقایسه کد HTML و صفحه وبی که ایجاد می‌کند

آنچه باید انجام دهید این است که کمی وقت گذاشته ‌و صفحه HTML را با صفحه کدی که برای ساخت آن استفاده شده را مقایسه کنید. دقت کنید تگ‌ها کجا هستند و چه کاری انجام می‌دهند.


نظریه: ساختار یک صفحه HTML

صفحه HTML به دو بخش عمده تقسیم می‌شود:
1. رأس

بخش رأس (<head>) شامل اطلاعات پایه در مورد صفحه است که که در صفحه وب نمایش داده نمی‌شود (به جز عنوان صفحه). با این حال، این بخش برای روی چگونکی نمایش صفحه تاثیر می‌گذارد. شامل اطلاعات پایه در مورد صفحه است که که در صفحه وب نمایش داده نمی‌شود (به جز عنوان صفحه). با این حال، این بخش بر روی چگونکی نمایش صفحه تاثیر می‌گذارد.

2. بدنه

بخش بدنه (<body>) شامل همه آن چیزی است که دز زمان مراجه کاربر به وسیله مرورگرش، برای وی بر روی صفحه وب واقعی به نمایش در می‌آید. داریم در مورد متن، تصاویر، فیلم های فلش و هر چیز دیگر واقعی دیگری صحبت می‌کنیم که مردم آن را می‌بینند. این البته بدین معنا است که برچسب‌ها (تگ‌ها)ی استفاده شده برای قالب بندی صفحه هم حضور دارند ...

متوجه خواهید شد که هر دو بخش رأس و بدنه یک وب سایت در صفحه HTML با برچسب‌های مربوطه‌شان مشخص شده‌اند:
 (<head/> <head>) و (<body/> <body>)
اگر تگ body بدنه صفحه HTML و برچسب head رأس صفحه HTML را ایجاد کنند، خود صفحه HTML را چگونه ایجاد می‌کنید؟ درست حدس زدید، با استفاده از تگ های HTML.
«مادر تمام برچسب‌ها» تگ HTML است، و مانند تمام برچسب‌ها باید یک تگ شروع (<html>) و یک تگ پایانی (<html/>) داشته باشد. تنها تفاوت بین برچسب ابتدایی و انتهایی ممیز (/) است، اما این موضوع را از قبل می‌دانستید.
هر صفحه وب باید با برچسب HTML شروع و پایان بپذیرد؛ در غیر این صورت مرورگر وب (برنامه هایی مانند Internet Explorer) قادر به نمایش آن‌ها نخواهد بود. همچنین باید برچسب‌های رأس و بدنه داشته باشید. بقیه برچسب‌های دیگر اختیاری هستند.
بنابراین اسکلت صفحه HTML باید دارای این دستورات و به شکل زیر باشد:
<html>
    <head>
        <title>Title of your page</title>
    </head>
    <body>
    </body>
</html>



No comments:

Post a Comment